Fastigheten har tillgång till Bredband & TV via fiber från Telia. Kostnaden ingår i månadsavgiften men för att utnyttja detta svarar varje medlem själv för att registrera sig hos Telia för att aktivera tjänsten. Genom att göra detta får du även utskick från Telia vid eventuella störningar.
Aktuella tjänster (2025):
- Bredband 1000/1000
- Tv & Streaming Lagom
Via Telia Play appen kan du se TV & Streaming via din mobiltelefon, dator, Apple TV osv.
Varje lägenhet har fått teknisk utrustning från Telia som tillhör lägenheten.
Nedan gäller vid inflytt/avflytt (taget från Telias hemsida 2024):
När du flyttar ut från en fastighet med kollektiva tjänster, behöver du avaktivera dina kollektiva tjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna i sitt namn. Det gör du enklast genom att kontakta Telia på 020-20 20 70.
När du flyttar in i en bostad där det finns kollektiva tjänster, så aktiverar du tjänsterna på telia.se/aktivera. Du kan även besöka Telias butiker eller ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70 för support.
Läs mer på Vanliga frågor och svar hos Telia: https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster/information-befintliga-fibertjanster