Upptäcker ni saker som behöver åtgärdas i fastigheten, kontakta fastighetsförvaltaren. Föreningen har sedan 1 juni 2024 avtal med Fastighetsägarna Service Stockholm för fastighetsförvaltning. Förvaltaren ronderar varannan vecka i våra gemensamma utrymmen.
Vid andra ärenden, kontakta styrelsen. Vid akuta fall måste man givetvis själv ringa och föreningen har avtal för olika jourinsatser.
Fastighet
Felanmälan fastighet sker företrädesvis via epost: (med kopia till ). Ange att ärendet gäller BRF Eldaren 5. Notera att felanmälan på hiss (inkl lampor, kommunikation etc.) görs direkt till Hissen AB, se nedan.
Telefon: 08-617 76 00 (mån–tor kl. 7–17, fre kl. 7–16)
Vid akuta ärenden kontaktas jouren. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person. Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan kontorstid vardagar. Observera att ärenden på jourtid debiteras extra. Boende kan komma att debiteras för jourutryckningen om den görs på grund av något som enskild boende orsakat. Vid frågor om debitering kontakta fastighetsskötaren.
Hissen
Felanmälan på hissen görs till Hissen AB på telefon 08-618 12 00, alt via epost (med kopia till ). Om felanmälan görs via telefon så meddela även styrelsen på .
Låssmed nås via 08-13 13 13
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall ring 112.